om att hoppa, eller i alla fall dingla med benen ovanför något som ser ut som ett stup.

Jag ligger i sängen och huttrar, rummet blir liksom inte varmt utan honom. Utan hans bröstkorg som höjer sig upp och ner medan han läser och jag har mitt huvud precis där, på hans bröstkorg. Hans ena arm håller om mig som om jag skulle falla ner för ett stup annars, och lite så känns det. Utan honom skulle jag falla. I oktober är han ledig, hela månaden nästan och vi har planerat minst tusen grejer vi ska göra. Äntligen åka till fotografiska och bara vandra runt i salarna och säga "åh" och "ah" åt alla tavlor. Och äta ute, tapas! Sitta där och beställa in fat på fat och bara ha ögon för varandra. Åka hem till mig, bo lite, så att jag får ha hemmaplan någon gång och så han får träffa mina kompisar därifrån. Och åka tillbaka till Linköping igen, hinna hänga med gänget!
Men idag fick jag ett heltidsjobb. Och jag är överlycklig, verkligen! En himla fin arbetsplats, mitt i stan, urfina lokaler, hur mysigt folk som helst och chefer som pratar om att skapa Sveriges bästa arbetsplats. Och pengar, mer pengar än jag är van att tjäna, än jag någonsin tjänat (då ska man tänka att jag tjänade 75/timmen i somras..) Jag ska jobba på Finansinstitutet och jag ska vara säljare, något jag aldrig gjort förut. Och det känns sådär stort, enormt, att kliva upp i morgon och som en vuxen åka till jobbet. Ett 9-5 jobb, måndag till fredag. Det är inomhus, jag har bara haft ett jobb tidigare som var inomhus. Det kommer bli en omställning och min kropp är förlamad av skräck och självklart tjusning. Det ska bli så himla spännande att testa något nytt, att lära känna nya arbetskollegor och sånt där! Men just nu är kroppen förlamad och jag tänker på oktober som försvann litegrann. Så jag ringer mamma och sen pappa, pratar igenom allting och får det där ultimata peppet som bara ens föräldrar kan ge en. Och så känner jag mig tacksam mitt i allt. Jag har ett jättefint jobb, jag bor hur mysigt som helst och jag har både vänner och pojkvän. Och jag har val. Vilken makt! Nu ska jag försöka somna lite och försöka uppbringa någon värme under täcket tills han kommer om en timme och väcker mig igen så att han kan kyssa mig godnatt. Ville bara att ni skulle veta.

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, men grattis till det nya jobbet! Det kommer säkert att bli jättebra! :)

2011-09-22 @ 09:40:30
URL: http://mla-photography.blogspot.com
Postat av: Maja

Åh, men grattis till det nya jobbet! Det kommer säkert att bli jättebra! :)

2011-09-22 @ 09:40:30
URL: http://mla-photography.blogspot.com
Postat av: Kossi

Grattis Julia! Fan vad du kommer kicka finansknuttarnas ASS!!! Du är bland de bästa på denna jord så om du förgyller min vardag snart blir jag glad! <3

2011-09-23 @ 01:37:26
Postat av: parnassus.

åh så himla fint bara. åhåhåh.

2011-09-24 @ 22:30:30
URL: http://baraibland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0