hänger i linköping!


I måndags åkte jag till Linköping med den här snygga killen. Landade hemma hos mormor och sen bar det in till stan för att träffa saknade gänget Vendi, Lovisa och Kossi. Mobilen låg glömd hemma så inget instagram där... Vi åt kycklingspett på Steves och snackade oss igenom nuläget, framtiden och de bästa minnena från Stöten. Känns så himla bra att ha de där vännerna alltså.

Hos mormor är allt så himla likt förutom att Ebba saknas så klart, Ebba som funnits med i nästan femton år av mitt liv. Så nu får man liksom gosa lite extra med Tuva, vilket ju i sig inte är så jobbigt.


Idag kom lillkusinen förbi och vi lekte i timmar ute på gården, busade med Tuva och spelade ninjafruit på min iPhone när vi blev lite trötta. Hon är fem år och det var första gången jag träffade henne, världens sötaste. Men det gör lite ont i hjärtat när hon berättar att hon bott på ett barnhem och hittades i en kartong "men de la mig där av kärlek".

Nu ska jag ta tag i dagen, sminka mig lite och ta mig in mot stan igen för att träffa Eve som jag inte sett sin min student! Är kvar i Linköping tills måndag då det bär "hem" till Huddinge igen och totalt jobbsökande och teaterbesök och sådant. Himla fint. Det går nog att ordna ändå, det här med oändlig framtid och sånt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0