pojke bär gammal sommar - gift man längtar efter vinter.

Idag ringde klockan tre minuter i halv sju och sträckte mig sömnigt efter den och znoosade. I nästa sekund puffade jag på Patric tills han vaknade och sa med min ynkligaste röst "det är mörkt ute". Han kisade lite med ögonen och drog sen täcket över huvudet och jag gick upp i allt det där kalla mörka. Men sen åt jag frukost med Anna och gjorde mig fin och klar och så och tog bussen till centrum och hoppade på tåget till stan. Där någonstans, på ett proppfullt pendeltåg mellan Stuvsta och Älvsjö kom solen upp och hela vagnen blev orange/gul och fullkomligt badade i ljus. Jag tror jag svävade lite ovanför sätet av lycka. När vi sen rullade in i fina vackra Stockholm var det så ljust fast iskallt. Jag åkte iväg till Odenplan för en jobbintervju (måste göra en parantes och göra klart lite. Jag pratar inte om mig själv som en vuxen, jag tror faktiskt ärligt talat inte jag är en vuxen. En av anledningarna till att jag inte fått ett jobb än måste vara just det. Jag tycker alla jobb, hur kul de än är, verkar så seriösa just nu. Det skrämmer mig. Inte för jag inte är seriös, ansvarsfull och faktiskt - duktig. Utan för att jag lekt mig igenom alla mina jobb, som Grönan till exempel. Jag behöver inte anstränga mig för att ge sån där service, jag kan det. Låter det hemskt malligt? Kanske, men jag kan service. Jobb som kräver min intelligens, att jag lämnar min bekvämlighetszon känns så himla läskiga. Jag måste bli modigare så att min liv kan kickstarta igen, och fixa ett cash flow. End of parantes) och sen tog jag pendeln hem.


Efter att ha lämnat ut några stycken CVn i centrum och köpt lite saker åkte jag hem. Tittade i kylskåpet och hittade lite av soppan jag och Patric gjorde här om dagen. Värmde den, klickade i lite creme fraice, kokade ett ägg och bryggde rött te. Sen var det jag och ELLE en fin stund. Patrics mamma Anna jobbar med marknad och måste därför ha koll på allt inom mode, inredning och sånt där vilket innebär att det alltid finns fina tidningar att bläddra i här hemma, awesome!


Ute var det ungefär såhär fint. Blåsigt, kallt och soligt. Höst var det ja.


De har för tusan en gunga och idag - ungefär en månad efter att jag flyttade hit och hela fem månader och tolv dagar sedan Patric och jag blev tillsammans vågade jag gunga lite. Eller ja, sitta still och inte få skruven den är fastsatt i att lossna. Det har nämligen hänt en gång ute på Arnön, bulan försvann efter typ tusen år vill jag minnas och jag tjöt i en timme minst. Nämnde jag att jag var sjutton? Äh summan av kardemumman var bara att det var en så himla bra start på dagen. Klar med jobbsökandet för dagen innan elva är ju värsta bonusen. Minst fem CVn iväg varje dag. Nu ska jag rulla igång Bridget Jones dagbok typ. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh. Jag måste verkligen också börja söka jobb men än så länge har jag inte alls någon lust. Vad ska man söka liksom? I Karlstad dessutom... Åh :(

2011-10-12 @ 14:15:13
URL: http://mla-photography.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0