sommarlovsdag level 2.

Idag vaknade jag svettig och något bakis i samma rum som älskade julie och patric. Gick upp, slötittade på tv och båda två lämnade mig för olika jobbgrejer. Tyckte inte alltför synd om mig själv då solen strålade och jag var ledig. Packade väskan, slängde ner favoritboken och bikinin och tog tunnelbanan till Hornstull. Knatade den ganska långa vägen till Långholmen där det var packat av halvnaket folk. Hittade den minsta lilla gräsplätten mellan killgänget och barnfamiljen och slog mig ner. Läste tills ryggen började värka, tog upp en kanelbulle och smällde i mig och sen! kom dessa hunkar
Dannys och hans kusin Roy. Vi förflyttade oss ut till flytbryggan där alla coola kids hängde. Sen badade vi hundra år i sträck (det var lite skumt att det nästan bara var vi som badade...) tills de skyllde på att deras muskler sjönk (!). Så vi gick upp och spelade kort till vi alla hade vunnit varsin gång. Himlans fint.
Men sen kurrade min mage och illamåendet efter citadonen kom ikapp så jag sa hejdå och pallrade mig in mot tunnelbanan igen.
Det var såhär fint på vägen dit. Två ungar i en neongrön badring mellan massa fina båtar, dog lite på finheten där. Traskade i alla fall in på någon affär och köpte turkisk yoghurt eftersom jag lever på det nu för tiden. Lite naturgodis fick det bli också. Lunch/middag var ju så gott som klar när jag kom hem. Nu fnurlar jag bara på var resten av min kväll ska ta vägen. något fint säkert i alla fall. tjopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0