you always say yes!

Nu är jag 20!!! Och för exakt just tjugo år då hade mamma en liten bäbis på magen och pappa hade väl (förhoppningsvis) botat sin lilla bakfylla med att ta tusen bilder på mig och ringa en miljon samtal. Mammas kompisar hade vid den här tiden vaknat vid liv efter gårkvällens konsert och undrat lite luddigt om Eva verkligen ringt i morse och sagt att hon fått en dotter? Men yes, så var det sagt. Och fan vilken tur att just jag kom till världen, för jag har verkligen haft så himla kul! Haft en grym barndom med bråkig lillebror, två jobbande men kärleksfulla föräldrar och världens finaste bästa hund (som jag för övrigt firar min födelsedag utan för första gången på elva år). Jag har börjat skolan, fått kompisar, blivit retad, fått bra betyg, fått grymt dåliga betyg (matte hallå). Jag har blivit kär, fått mitt hjärta krossat och rest mig upp igen. Jag har tagit studenten, flyttat hemifrån, börjat tjäna min egen lön. Jag är tjugo år, om fyrtio år är jag sextio och har fem år kvar till pensionen. Jag är för tusan ingen tonåring längre, ono. Det här känns ganska bra. Födelsedagen spenderas i lägenheten på Telefonplan med Fredrik, jag har magkatarr och f-boy har ångest över listan vi har gjort över saker vi borde göra idag (ingen orkar). Men shit, livet är fint ändå. tackhej
ps. nu ska jag dricka kusmite för det fick jag i födelsedagspresent!

Kommentarer
Postat av: sara

himla tur att det var just du som kom till världen måste jag säga <3

2011-08-18 @ 16:42:19
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: JesssicaG

Grattis Julia på din dag (i efterskott)!

2011-08-21 @ 11:12:15
Postat av: Matilda

Sluta uppdatera så ofta, jag hinner knappt med att läsa!!!

Dessutom har jag världens bästa present till dig... då skojar jag inte. Kan vi ses snart eller? Nästan så att jag tar tåget upp till dig och gröna lund idag!

2011-08-26 @ 14:01:37
URL: http://erikssonlinneamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0