tröttar ut sinnena.

Jag ligger gömd, ihopvirad, under mitt täcke. Skapar kondens på lakanen, fryser så mycket att vibrationerna från min kropp har ned kuddarna. Har fyllt den gröna stora koppen upp till kanten med rooiboste som alldeles snart ska få värma min kropp, det måste bara svalna lite först. Jag har ett stort sår mitt vänstra lår. Pappa säger att det är ett hajbett, jag tror honom ibland. Fast något säger mig att det var fenan på vattenskidan som gjorde det igår när händerna skakade av spänning sekunderna innan jag skulle känna rycket i armarna och spjärna emot med benen för att komma upp på vattenytan.
ligger och läser ELLE. Känner mig kulturell, tittar ut genom balkongdörren lite snabbt för att se om grannarna ser att jag läser ett så exklusivt modemagasin. Värmen har hittat tillbaka till kroppen då detta utkast skrevs för någon halvtimme sedan. Det sticker i mina fötter, de domnar nästan bort i hettan. Men jag vägrar stiga upp ur grottan, jag trivs här under täcket och snart jobbar jag igen. Har inte packat heller, en detalj att inte glömma. Känner mig inte tillfredsställd med musiken. Fast nu lyssnar jag på Fredo Viola, han är bra.
och jag är nyduschad och dagdrömmer om hur det är att gå in på Liseberg när det är trettiogradervarmt. Känna doften av nygjord sockervadd och känna pulsen öka några slag. Springa till Bergbanan, den bergochdalbana som fortfarande känns realistisk att åka utan att riskera sitt liv. Jeansshorts som klibbar mot bara lår och handsvett när man håller i sig i nedförsbackarna. jag ska göra en augustilista. Allt jag vill göra i augusti, har ju inget jobb då ändå. Åka till Göteborg/västkusten/stockholm/mormor osv osv.
Göra en roadtrip, en klassiker. Påminn mig om körkort först bara..
(just i detta nu mindes jag en kycklingfilé jag lämnat i ugnen. Sprang ut naken i köket och slet upp ugnsluckan. Den kommer vara torrare än sandpapper, bra där).
Min kropp ömmar, mitt huvud är tungt. Träningsvärken från igår när vi åkte vattenskidor gör det svårt att höja armarna ovanför huvudet, varför man skulle vilja göra det. Stormen idag gjorde mig rädd och sårbar, nej, snarare arg och irriterad. Nu vill jag att någon ska erbjuda mig ett jobb. Men först vill jag sova.
just det, pappa och jag (och bullen självklart) är ju ensamma denna vecka eftersom mami och max lämnat oss för turkiet.
Det går himla bra. Vi har ätit mat, och . ätit mat. Han är himla bra. Köpte chips och en trisslott idag innan han åkte ut till Arnön och lämnade mig i världens varmaste lägenhet. Men det kan vara okej. Som nu. Sov väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0