now in the morning I sleep alone, sweep the streets I used to own

Ligger i min säng
käkar lite frysta hallon
läser i min bok
vill gå ut på promenad

Igårkväll var underbar som tusan. Grill hos Veronica med oändliga matcher på Lips, jag sjöng Viva La Vida minst tre gånger. Sen in mot stan och Ankan, åh vad jag gillar Ankan. Och där dansade vi, drack 33 kronors öl och träffade folk.

Och nu sitter jag i min obäddade säng med lakan överallt, med John Mayer i spotify, och tänker på gårdagen. Det verkar alltid mycket enklare att filosofera över det som redan varit än det som komma skall.. Jag tänker på att jag badade med Julia inatt, och hur verkligt allt känns då. Som när vi sprang genom vattenspridarna och cyklade hem blöta och kalla men med humöret på topp för att komma hem, ta en varsin rostad macka och sen somna på två sekunder.

Nu ska jag ta mig några fler hallon, bädda min säng och ta en tiominuterspromenad och möta Julia. Sen blir det dusch och att åka ner till stan för att träffa Idagos och slutligen landa på Tjejjouren för lite målande av vägg och annat pyssel. Och detta ackompanjerat av regndropparna som precis nu kände att det var dags att kika fram.

allt för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0