och nu använder jag min blogg till annat, till kor.

På tv4nyheterna ikväll (och igår tror jag) rapporterade de om flera fall av "Belgian Blue" kor som avlats fram i Sverige. De har en genetisk defekt som gör att de växer jättefort och får extremt mycket muskler = extremt mycket kött som går att sälja till oss konsumenter.
Det som dock sker med dessa kor är att de börjar väga så mycket att de inte orkar gå eller ens stå upp. De får alltså ont i vrister och ben och lider en lång tid innan de blir slaktade och skickas ut i plastförpackningar till affärerna. På nyheterna fick man se en ko som tog några stapplande steg innan den tillslut föll ihop.
Jag blir så förbannat arg att jag nästan börjar gråta.

Många har ju listor med saker de ska ha gjort innan de dör. Hoppa bungy jump, träffa kärleken, få ett riktigt bra jobb osv osv är saker som brukar stå på sådana där listor. På min står det en enda sak. Och det är att få gosa med en ko, det har jag aldrig gjort. Jag tror jag har en liten bondedröm långt inne i mig. Detta bidrar ju till mitt hat för de här jävla metoderna för att tjäna pengar. Nu är jag så dåligt insatt så jag vågar inte säga djurplågeri, men det är ju det första som slår mig. Någon gång i framtiden ska jag bli vegetarian, det är liksom det enda som stämmer överens med mina moral.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, jag tänker typ samma sak. Jag har bara lite svårt att inte äta kött :/ Men nån dag. <3

2010-01-24 @ 22:21:06
URL: http://postitperfection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0