långa nätter

godnatt vackra människor med episka tankar
jag vill egentligen ligga ute i snön
och känna som en elektrisk stöt varje gång en snöflinga singlar ner på min kropp. och hur högt ska jag inte skrika när jag äntligen får komma ut utanför orangea gatuljus och billyktor.
och jag vill fylla en ballong med helium och flyga upp upp över staden och titta ner på alla människor som äter findusmat och drömmer om stora villor med tid för matlagning på riktigt. och på deras hundar som liksom min ligger inkurad i knävecken på flickor med alldeles för mycket tankar.
mina händer, i framtiden ska de lukta persilja och citronmeliss och när jag stryker dem över någons kind kommer de få gröna streck. då kommer de vara märkta för alltid.
jag är märkt för alltid, som ett brännmärke
men märken som inte går bort, de lär man sig leva med. man lär sig tycka om dem och vara tacksam för dem, för just märkt på det sättet blir man aldrig igen.
nu ska jag få sovmärken över hela ryggen. ska försvinna i duntäcket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver så fint så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland

2010-01-28 @ 21:17:48
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0