önskade mig.

Idag fyller min mamma fyrtiosex år. Jag är nog den enda nostalgiska, jag älskar födelsedagar! Mest för den där känslan man får av att ha levt och berört och man faktiskt för exakt ett antal år sedan gjorde någon till föräldrar och säkert lyckligaste på jorden bara för att man föddes.
Har just varit och köpt en blombukett till mamma för 200 pix, helt galet fin var den och jag älskar ju blommor så jag kunde inte låta bli. Hon blev glad också, vi träffades för tjugo minuter sen när hon var hemma på lunchen.
De här fina krokarna fick hon från Anna när hon var här i helgen, eller egentligen var de till hela familjen men... Åh så fina de är. Från papperian i Nordstan.
Sen räknade jag och kom fram till att det var år och dar kvar tills min födelsedag. Så jag tröstköpte mig ett chokladhjärta från Kardemumma som jag nyss slukat.
Om jag fick önska mig några saker som jag bara skulle få nununu. Då skulle det vara bland annat:

Alla muminböcker, pappan och havet och kometen kommer till mumindalen speciellt. Får jag inte det nu ska jag önska mig det till studenten, till födelsedagspresent, till julklapp tills jag får dem. Eller så köper jag upp dem för alla mina pengar. Jag vill ha alla serviser också. Allt som har med dem att göra.

En pojke som spelar gitarr för mig och stryker min lugg ur ögonen.

Chips och choklad som inte satte sig på kroppen, utan bara smakade underbart.

Såpbubblor och gärna lite sommarvärme så att man nästan kan vara naken och blåsa runt dom på varandra.

En fjärilskyss. Vet ni vad det är? Det är när man kysser någon genom att luta sig emot den och blinka försiktigt så att ögonfransarna stryker mot den andres hud. Det tror jag skulle vara smått fantastiskt.

Biljetter till 30 seconds to mars i Sthlm fryshuset, 9 mars tror jag?

Det räcker nog där. Det är fint med önskelistor, särskilt på trista måndagar. Nu ska jag åka iväg till skolan och göra labb. Jag kommer förmodligen bli sen. Pysss.

Kommentarer
Postat av: E

Åhherregud. 30 seconds to mars vore awesome :o

2010-02-08 @ 14:36:27
URL: http://postitperfection.blogg.se/
Postat av: sara

jag gillade den önskelistan, om jag kunde skulle jag ge dig allt.

och krokarna - så fina!

2010-02-08 @ 14:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0