ett sportlov som egentligen blir ett vilolov

jag är trött och sliten. Även om vi inte gör så mycket i skolan så slits vi ut. Jag orkar inte pallra mig upp en enda morgon till och göra något jag inte vill. Så lov känns underbart nu. Sovmornar, utgångar, Linköping, goda luncher, hinna vara med kompisar, middag hos sara och en del myskvällar är vad som väntar.
Jag gillar moln, de ser ut som hårt vispad grädde. Just nu skulle jag vilja på ett moln och sova. Kroppen säger stanna hemma i kväll, men inte hjärtat.
Tänk när det är sommarlov vi längtar till. Fast nu har vi inga sommarlov längre, för alla säger jobbajobbajobba. Så då gör vi det. Och slutar som vrak. Men jag ska ta det lugnt i sommar. Jag ska se ut som dom där. Stora koftor, axelremsväskor och ha fjärilar i magen. Leva i mina converse och bada och sola tills jag känner mig redo igen.
Känner bara ett så stark behov av att vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0