envis hund utanför en liten marimekkobutik någonstans i hemstaden

Jag besökte Göteborg. Åkte bil i flera timmar, vred upp värmen till 24 grader och svettades för att jag egentligen frös. Så fort vi kom in i stadskärnan började det regna och slutade inte förräns jag åkte hem. Staden grät av min närvaro men det gjorde inte så mycket. Jag tyckte den var fin i alla fall.
Jag går ut ensam mot vattnet. Med ryggsäcken löst hängande på axeln och kameran i ett fast grepp. Ensam förutom en man som sitter längre bort på en parkbänk. Alkoholist säger mina fördomar. Ja, alkoholist är han. Jag går fram mot kanten, vill testa att ha mina tåspetsar utanför kanten. Känna hur det pirrar i fötterna och hur huvudet domnar bort, för jag är lite höjdrädd. Hör rörelser bakom mig. Blir rädd för ett ögonblick. Men det är bara han, som rest sig upp från sin sittliggande ställning, orolig för mig. Men jag ska inte ta livet av mig vill jag skrika - nästan skratta. Jag fyller nitton om några dagar och jag går själv i en stad som droppar!


behöver.nått.att.äta




Lyssnade på Eric Hutchinson - Food Chain flera tusen gånger tror jag. Man vill bara börja le och dansa direkt på stället. Älskar Saras iPod, den är fylld av hemligheter och överraskningar. För övrigt längtar jag efter henne och Julia Kvarnlöv i morgon. Mina fina.
Just det. Mötte en kille också. Vi gick emot varandra i säkert 20 meter (lovar att det var 10) och tog inte blicken ifrån varandra en enda gång. Jag lyssnade som vanligt på Food Chain och när vi möttes kunde jag inte låta bli att skratta och då skrattade han med och sen sågs vi aldrig mer i våra liv.



Kommentarer
Postat av: ida

älskar sådana möten.

2010-08-16 @ 23:15:13
URL: http://trasmatta.devote.se
Postat av: Anonym

så himla fint, berätta om din dag i morgon känner jag <3

2010-08-16 @ 23:19:00
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: amanda

mötet. hjälp. fint som... snus, fast snus är inte fint egentligen. men det kan lukta lite gott. en hemlighet som jag har. uh, konstigt va.



och hur kom jag in på det...

2010-08-18 @ 11:48:31
URL: http://baraibland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0