som en anka i en pool

ta det inte ifrån mig. det vi har, ta det inte.
fast jag klarar det. människan klarar allt, jag klarar allt.

Nu ska jag titta på So you think you can dance tills jag somnar. När jag vaknar är det min födelsedag och jag kommer vara jätteglad. Min första födelsedag på Brogatan, det blir fint. Mamma är ledig på morgonen och Helena och Elin vill köra lite brygghäng, hur fint? För 19 år sedan hade mamma redan kört till sjukhuset med en make bredvid sig, berusad på vin och öl och allmänt eufori. Det kan jag också tycka är väldigt fint.
Det känns som att många är rädda just nu. För framtid, för vardag, för kärlek, för ensamhet. Jag tillhör självklart den skaran. Och snart måste vi komma på en terapi som funkar för oss alla. jag tänker lite nu när jag går till kylskåpet. Sov gott min artonåriga värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0