making a crib.

Jag gillar kojor, sängar och lakan. De är så trygga, varma och ibland mystiska. När solen lyser på dem, får dem att se lilaröda ut, eller alldeles benvita, då är de också som vackrast. Eller en morgon, när man sitter i en för stor t-shirt, tovigt hår och en tekopp i handen. Benen utanför fönsterkanten som man har precis bredvid sängen. Vända på kudden, den svala sidan upp. Jag tror att det jag gillar kan se ut lite såhär.
i kojor kan man göra så bra saker. Man kan tända rökelse och försvinna i huvudet. Eller så hånglar man upp någon. Eller äter världens godaste frukost. Man får göra vad man vill i sin egen koja.
Det får mig lite att tänka på när jag pappa och max hade picknick i trädgården när bror och jag var små. Vi satt på samma ställe varje gång, drack ur samma termos och åt samma kakor. I sin egen trädgård. Vilket äventyr.
jag längtar till rosendahl. Fast jag längtar alltid någonstans. Just nu ligger jag i sängen, med bullen vid fötterna och ett tomt pagesdokument framför mig. Borde egentligen njuta lite av det. Av att vara inne när det skymmer och regnar. Att jag ätit riskakor och gifflar. Och att jag hunnit med så himla mycket bra saker idag, bra julia.
Känner ändå att regndoften hör till de bästa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh fint <3

2010-04-30 @ 10:11:41
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0