en dag i april.

Min mamma kom och la sig nyss på mitt blommiga täcke och tittade upp i taket. Hon sa: så här ser du ut nu. Sen pratade vi lite. Tittade på kläder på Internet och om mat vi tycker hon. Det känns lite bättre med världen nu, även om jag inte vill lämna min säng eller att det ska bli mörkt ute. Men jag kan liksom i alla fall tänka att igår var en bra dag, trots filmhelvetet på kvällen.
jag och min familj var på min sommarstuga hela dagen. såhär ser vår strand ut, all is var borta!
vi grillade hamburgare!
och hoppade trampolin <3
På kvällen åkte jag hem, för att sedan bli upphämtad av fina juliedear och åka ut till stugan igen. Körkort är absolut värt :)
Jag hade bakat blåbärsmuffins och gjort te och Julia hade med sig en filt. Vi satte oss på bryggan och pratade om livet, sommaren och vänskap. När vi frös för mycket satte vi oss i bilen igen. Vi åkte till Molkom för att jag för första gången på två år skulle få se mitt gamla hus. Vi cruisade genom tysta lilla Molkom och minnena och intrycken gjorde mig nästan lam. Mitt hus, det var inte riktigt som jag kom ihåg det. Det var svårt att tänka sig innanför fönstrena, på de slitna golven, att jag och Max byggt kojor och öppnat julklappar där.
Det gjorde dock inte så ont som jag trodde. Det var ganska skönt att sätta sig i bilen igen med fina julia och lämna det litegrann. Bara litegrann, för i mitt hjärta finns det ju liksom. Lite sentimentalt, men så får det bli. Nu ska jag fortsätta skriva samhällskunskap, det går väldigt långsamt.

Kommentarer
Postat av: juliedear

åh, det var så underbart! det var verkligen bäst. fina, fina julia. jag älskar dig!

2010-04-25 @ 16:54:57
URL: http://juliasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0