hometown

Nu är jag i Götet, kära hemstaden.
Igår badade jag i det saltaste vatten och de största vågorna ute i Lerkil. Vi hade manetkrig en stund.

På kvällen såg vi alla den nya Harry Potter filmen, man kan väl säga att jag var lätt lyrisk när vi satt där i mörkret och väntade på att den skulle börja.
Of course, filmen är sämre än boken. Man har försökt få med så mycket som möjligt men istället känns allt lite ihoppressat och ingenting får så stor betydelse. Ändå. Och jag menar verkligen änd, så är jag gråtfärdig från start. Både av sorg och av lycka. Min h.p period i livet var underbar, jag läste hela nätterna, våran kom och jag var i paris. Allt runt mig var så fint.
Samtidigt, att se hur Rupert, Emma och Daniel har utvecklats som skådespelare och   veta att nu är det bara tre filmer kvar innan de skijs åt, sorgligt i mina ögon. 
Nej, nu ska jag läsa ännu en Kalle Anka tidning och njuta av att vara ledig, imorgon börjar jobbet igen. 

Just det, får inte glömmas! Jag vann stjärnvinsten på estrellahjulet på Lisse i förrgår. 4,5 kilo chips ,mjaaaaaa                                                                                                                      

Kommentarer
Postat av: sara

pommes, mamma räknade ut att det blev 20 chipspåsar - stämmer det? isåfall är det galet och du måste dela en med mig!

2009-07-22 @ 16:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0