let the sunshine in

kultur borde vara ett måste för alla, men nej. folk är vana att göra det de alltid gjort och det finns inga som hellst undantag. nej, bio går bra men teater, där någonstans drar de ett streck.
för mig som är kulturnörd ut i mina stentvättade ben är teater och musikal något av det viktigaste i mitt liv. några av de få gånger man faktikst känner sig trygg och så jävla involverad som det går att bli. det här är inte film, töntigt. massa specialeffekter och musik som låter plastigt (of course not jag överdriver bara). det här är äkta vara, en liveband och artister med riktiga magrutor och kapacitet som skvallar bra vara.
jag var på hairmusikalen nu ikväll, det pinsammaste var folkmassan. sundsta-aulan var inte ens fylld till hälften, men ja lovar att den hälften var lyckligt lottade när vi dansade till sista låten. att få ställa sig upp och sjunga med artister som turnerar runt hela världen, det kan i alla fall göra min kväll.
kultur ikväll blev  eeehehehhehee.

Kommentarer
Postat av: banana

åh jag hade velat se den!

2008-10-27 @ 17:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0