Rauk ️ ️n' roll

Michael och jag är på Gotland!!! (Visste ni förresten att M stavar sitt namn med K, alltså Mikael, men att jag bara skiter i det?). Gotland är så så så fint. Vi har inte haft så himla tur med vädret, liksom igår kom 30 mm regn och värsta stormvindarna. Men i fredags sken solen och vi åkte ut till Fårö. Satt i bilkö i två timmar och jag läste hela tiden och åt morötter med blast på (sommar!). 



Drack lite sockerdricka och njöt. Sen kom vi ut på ön, körde raka vägen ner till Ekeviken och bara pang bom hoppade ner i badkläderna. Alltså blev SÅ lycklig. Kritvit sand, sanddyner och långgrund strand med små baby-maneter som flöt runt. 




Åt salta pinnar och slängde oss sen i vattnet och simmade runt, ganska ensamma pga inte så varmt i vattnet hehe. Sen satte vi oss i bilen och åkte till Sylvies döttrar och köpte bullar. Min favorit är sockerbulle. Fast alltså, älskar ju kardemumma också. 

Vi har varit i Visby också 


Typ igår, hade en av våra bästa matupplevelser någonsin på Amarillo! Åt bakad blomkål, små mini sliders, de godaste pommesen, osv osv. 
Sen åt vi på Krönet tillsammans med vackraste utsikten i torsdags. Jag fick en mangomojito av M också, ja den var svingod. 

Idag var vi vid ett kalkbrott och jag badade. Snålblåst och 17 grader i luften men jag skulle i. Är som vanligt frälst över vatten, över att bada. Var totalgalen i havet ute vid raukarna. Badet gick bra! Det var varmt och mjukt. Hoppade och plaskade. 

Nu har vi vilopaus. Jag lyssnar på Zara Larssons sommarprat och känner bokstavligen hur blodet rinner i ådrorna för att jag blir så upphetsat lycklig över att höra hennes feministiska kamp. Hur vågar hon undrar fega jag? 17 år. Jävlar va stark. Jag klarar inte ens av hennes kommentarsfält. Shit va roligt det ska bli att ta in femismen i sjuksköterskejobbet, i utbildningen och i alla mina relationer. Den gör mig stark, modig och säker. Hatar att den finns, att den behöver finnas alltså. Att jag tycker det är roligt är väl kanske abstrakt, men alltså känslan av att feminismen blir större, bredare, mer norm. Åh. 




Nu ska vi beställa sushi. 3.30 går färjan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0