hej från det gladaste tågsätet.

Michael och jag sitter på tåget hem från Stockholm och läser Skistars magasin Älska snö. Det riktigt kryper i oss av längtan efter skidor, snö och stughäng. 😍. Maria har matat mig med snowboardfilmer på drömmiga killar i snygga mössor som bara åker och hoppar i parker världen runt och typ dricker öl, inte konstigt jag bara vill ivääääg. Men. Vecka 11 ser det ut att kunna hända. 

Den här helgen förresten. Lyx-maxad och oerhört viktig! Känner mig så laddad, glad och kär. Mätt också. I fredags kom vi till Stockholm och gick genast till Nytorget och trillade in på lilla lilla Sardin som jag hört så mycket om. Åt musslor, risotto, löksoppa, kycklingvingar och massa potatis och aioli. Asså. Mmmmmmmmm ❤️ sen tog vi en öl på petsounds men typ redan då blev jag trött så vi åkte till Lidingö och somande i Muminlakan. 

Lördagmorgon. Sover alldeles för länge och sen åker vi in till söder i halv snöstorm till Urban deli. Bara drömt om att bruncha där typ sen jag först insåg att Sthlm är vår huvudstad. Vi mötte upp Julia och Simon och fick ett bord bredvid en mysig liten barnfamilj. Jag beställde en halv krabba och amerikanska pannkakor. Alltså det godaste som finns typ. 


Vi förhörde Simon om favoritsommardagar, diskuterade projektledning och njöt. Jag kunde typ bara fokusera på min krabba. 


Jag drack färskpressad apelsinjuice också. Herrejises. Hade velat behålla menyn för hade seriöst kunnat äta allt. 

På kvällen tog M mig till Berns Asiatiska. Alltså. Inredningen. Jordnötsdumplings. Edamebönorna. Kristallkronorna. Handkrämer på toaletten. Pilgrimsmusslorna. Ja. Dog. Sen kollade vi på Flashdance på China teatern och den var fantastisk!!! Klappade och hejade, sjöng med och sittdansade. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0