VC

Sitter just nu på vårdcentralen och svettas. Har dagen i ära endast jeansshorts och ett linne över en mjuk topp, klarar inget som sitter åt i värmen. Pjuh! Cykelturen hit var fin men gjorde mig extremt svettig vilket resulterar i att stolen jag sitter på möjligtvis kommer få en blöt fläck.... 

I övrigt tycker jag det är svincoolt med klass 2 varning på värmen. Förstår vilken hemsk situation det är för främst äldre och typ djur men min äckliga fascination för sånna här väderextremer fortsätter. 





Okej, hann inte skriva klart förut för blev inkallad till en grymt bra doktor. Senare även en sjukt bra sjuksköterska som fick ta hand om mig när jag nästan svimmade vid blodprovstagning. 
Resultat: livmoderinflammation och IBS. 
Behandling: inget mot IBSen, bara härda och käka bra. Tog ett blodprov för att kolla glutenallergi men tror inte på det. Mot inflammationen ska jag äta två antibiotikasorter som 1. Gör att jag inte kan dricka alkohol. 2. Gör att jag inte får vara i solen. 

Är det ett skämt? Nej. Vill skjuta på behandlingen tills åtminstone måndag men värken och faktumet att en sån inflammation liksom inte är bra får mig att tveka. Kul update på mitt liv. 

Kommentarer
Postat av: Nadja

VARNAR KÄNNSLIGA KOMMENTARLÄSARE: Jag har också IBS. Skitjobbigt, men de blir lättare. Det ja fick tänka på va 'håll aldrig in en fis', för då får ja problem. 'Oavsett vart jag än befinner mig, måste jag bajsa så måste jag bajsa. Får inte hålla mig', för då får jag också problem. Så dom två faktumen var bara att acceptera! Att träna mycket (mer regelbundet iaf) hjälper. Och sen vill inte ja behöva tänka på vad jag äter så ja blir förstoppad tills hela magen krampar och ja typ skakar och har ont typ varannan månad men då är Microlax min bästa vän :)

Svar: Nadja du är så jävla guld värd. Verkligen! För mig är det liksom tvärtom, det går för fort genom systemet liksom :/ men ska typ börja träna lite mer och verkligen äta regelbundet!!!!!!
Julia

2014-07-24 @ 15:26:55
URL: http://nadjaas.devote.se
Postat av: Nadja

PS! Och glöm inte att ta det lugnt och inte stressa! Och nu när du inte får vara i solen så kan vi ju ta en skugg-fika :) KRYA!

2014-07-24 @ 15:31:10
URL: http://nadjaas.devote.se
Postat av: Julia L

Vännen du måste ta hand om dig! <3

2014-07-24 @ 22:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0