Sommargrubbel.

Ligger under täcket hemma i lägenheten och funderar. Har en sleep-lista från spotify på i bakgrunden och väntar på min man som varit på svensexa. Grubblar lite. En får så mycket tid för det på sommaren, eller när en är ledig överhuvudtaget. Skrev ett blogginlägg om det förra sommaren tror jag? Om att en ibland kan bli lite mer ledsen på sommaren. För att en liksom kan och för att i alla fall jag tänker massa mer.  Jag grubblar på hur mitt vikariat ska bli, det som faktiskt ska vara i ett helt år. Som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag tänker på mina vänner och min familj och vad jag kan göra mer för dem. Hur mår de? Hur är våra relationer? Jag funderar på feminismen som jag tog en paus ifrån när det bada skrevs massa skit om den och det gjorde för ont. Den är ju dags att ta upp igen, även om själva faktumet aldrig försvann, bara den aktiva fighten. Jag tänker på min mormor som jag längtar efter. Jag tänker mycket. Men det är ganska skönt också. En får tänka och grubbla på sommaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0