mitt 2013: juni

 
Mamma och jag började juni med att vi åkte till Cadaques i Spanien. Vi åkte buss över bergen och trodde vi skulle ramla ner, badade i iskallt saltvatten medan folk tog kort, drack mojitos på förmiddagen och klättrade upp på höga kullar i värsta vindstyrkan. Så himla mysigt bara hon och jag.
 
 
Jag köpte den här plånboken i en liten butik och har älskat den sen dess. Så himla fin.
 
 
När vi kom hem hade jag inte fått så mycket färg (pga det var ganska kallt!) så jag solade på balkongen och åt smoothie med musli till frukost. Det var varmt, sitta-i-nattlinne-på-balkongen-varmt till och med.
 
 
En kunde äta sånt här för det var sommar. Alltså herregud. Saaaatan vad gott.
 
 
Jag slutade på dagis men var en dag och lämnade nycklar. Saknade så mycket! På kvällen åkte jag till Telefonplan och jag och Jullan gick på boxning, här är vi således helt slut. Sen cyklade vi hem till henne, jag satt på pakethållaren hela vägen.
 
 
Mormor kom till Stockholm och vi åkte till Johanna och Daniel för att vara med på Alfreds namngivning. Minns att det var så satans göttigt sommarvarmt och att Alfie var så grymt söt.
 
 
Sommarlov och jag hände med de här! <3 En kväll åkte Juls och jag till Trädgården och dansade en stund innan vi drog med fina karlstadkillar till Skinarviksberget och såg soluppgången. Herregud sommar. Dagen efter hänge vi i Svandammsparken och åt hamburgare på Svenska Hamburgeköket.
 
 
Åkte till stan en dag och mötte upp Ramones för lite shopping. Såg ut såhär, längtar efter converse (och att vara sådär brun!). Lyckades för övrigt springa 4,5 kiloter, rekord!!!!
 
 
Sen vart det studenttider och jag åkte hem till Karlstad! Bodde under mamma och pappas tak och lånade kläder. Max och jag tog oss i ösregn till Jens utspring och sen åkte jag och mamma till Hammarö på fin studentfirning.
 
 
Jag och Julia gick till Koriander och en kväll efter mysigt vin- och snacksmys hemma hos hennes föräldrar! Vi är så grymt fina här tycker jag, mamma tycker jag ser vrinfull ut...
 
 
Jag spenderade några dagar med mami och papi på Arnön, detta älskade ställe alltså. Vågade sova i gäststugan, åt långfrukostar, tog årets första dopp och grillade lax. Bävade inför att jobbet kom närmare men njöt faktiskt så in i bängen.
 
 
När jag kom hem till Stockholm kom dessa pinglor och hälsade på! Så himla fint att träffa dem igen och bara snacka, skratta och minnas ihop. Vi gick på grekisk restaurang, åkte karuseller på Gröna Lund och drack drinkar på Fridays.
 
 
Det vart midsommar och jag P styrde kosan mot Värmland igen. Midsommar var så himla blandat men fint ändå, nattdopp, blomsterkransar, barndomsvänner och rundpingis bland annat. I Stockholm igen var det busstrejk och jag vilade från den med Jessica på Riddarholmen. Startade den kvällen ett beroende av BabyBell.
 
 
Jag var ju aldrig trött inför jobbet eller så.... Nej men ärligt så var jag rätt nöjd med att ha lite mer ansvar och att jag kände butiken utan och innan.
 
 
Och såhär såg det ut från min balkong!

Kommentarer
Postat av: Julia L

jag gillar dina tillbakablickar och jag gillar dig!

2014-01-23 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0