en helg i stockholm med dans, räkor, konsert och vänner.

 
Nej men alltså vilken härlig mobil-bilds-kvalitet á 2009 typ. Kan inte låta bli att älska det lite dock. Helgen i Stockholm var fin. Hånglade sönder min man till Ellie Gouldings ljuva stämma i fredags på Fryshuset innan vi gick till Little Persia (förut mitt standardställe när jag skulle ta med en ny stockholmare på bar på Söder) där vi satt och myste i en soffa och drack öl tills ögonen föll ihop av fredagströtthet.
 
Lördagen spenderades halvt i sängen, vi sov till halv ett vilket inte hänt på cirka fem år känns det som. Tvingades oss sen ut i regnet och begav oss till ZinkybinkyZinkesdamm. Där svävade jag runt på moln inne på Judiths second hand och kände mig snål pga av uppkommande resa. Fanns så mycket fint! Mikey fick i och för sig uppleva samma drömtillstånd när vi gick några dörrar bort till Judiths Herr... Hittade för många fina jackor som han passade i men plånboken hade lås på sig. Sen åkte vi till bästa Liljeholmen och handlade massa goda räkor, skagenröra, vindruvor, ost och salta pinnar. Tog med oss allt det goda och åkte hem till Juls och Fred!!! Dani slöt upp med vin och öl och sen bara satt vi där och åt och drack innan vi var tvungna att dansa lite. Visade sig självklart att jag och Julia hade samma favoritlåt för tillfället! Sen drog vi till Stureplan och Jullan tog oss till Obaren där min IDOL Hanapee stod för musiken, vilket hon dessutom gjorde med bravur. Efter ett antal drinkar, några öl och fööör många Oskar Linnros/Veronica Maggio/Bootylicious/No church in the wild gick det inte längre att sitta still utan vi dansade alla vid bordet. ÄLSKADE DET.
 
Älskade inte söndagmorgon.... Vaknade upp bredvid en medvetslös och sprang ner till ICA och sa hejdå för nu till fina Danny och handlade lite basic frukostprylar till min lillebror och hans kompisar som tar över lägenheten söndagar-torsdagar nowadays. Kom upp till lägenheten, 30 minuter tills runningmode och hinna-med-bussen-hem. Pojkvännen har duschat i en halvtimme. Bråk, tårar, stresstädning, packning, kaos en timme senare sjunker vi ner på swebussätet med endast en 200grams chokladkaka att stoppa i magen. Vi överlevde genom att ladda ner roliga mobilspel (Flappy Bird?!!?) och sova mot varandras axlar. Kom hem som vänner, städade fortet vårat och åt fyllda paprikor och såg på Californication.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0