ägg, lussekatter och promenad.



Mamma har börjat köpa ägg åt oss från en person på hennes jobb. Från liksom en riktig person som har höns. Ingen fabrik-liknade produktion där hönsen sitter i bur. Så nu när en väljer ut ägg att koka till frukosten kan det ibland sitta kvar en liten dunig fjäder. Fint tycker jag! Dessa ska i alla fall snart ner i en spenatsoppa. 



För övrigt bakade vi lussekatter i söndags, eller måndags. En plåt bränd, en torr och och en perfekt. Får ångest-attack av allt gluten som hamnar i magen, helt seriöst alltså!! Blir ur och svimmig. Stoppar i mig en till. 

I övrigt gick jag och Sibb promenad på norrstrand förut och kollade på alla fina fönster med adventsljusstakar och ljusslingor. Frost på marken och kall luft. Vi sprang uppför en kulle och de första stjärnorna började avteckna sig på himlen. Hon har alltid en leksak i munnen när vi är ute nu, så slipper hon bita i kopplet eller mina vantar. Kärleken är lite större nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0