tar mig upp, framåt.

Jag ligger i soffan och tittar på hur klockan masar sig fram. På kroppen har jag fortfarande bara nattlinne och lite filt över benen. Borde göra mig i ordning, sätta på mig sköna jeans och en bra tröja. Det regnar ute. Jag borde sminka mig, försiktigt på högerögat. En andra frukost borde intas då jag fortfarande är hungrig, mammas hemkokta risgrynsgröt till exempel. Måste orka idag. Är nervös, ska ta en omeprazol för annalkande magkatarr som ligger och pyser i magen. I morgon ska jag äta middag med Sara och Julia. Idag ska jag jobba sex timmar. Sluta när det är mörkt ute. Göra ljust inne på jobbet. Lysa upp. Nu börjar det närma sig stressigt. Jag kommer som vanligt få springa, borsta tänderna på femton sekunder och slänga ner ett lunchäpple i väskan. Kan ändå längta efter att dra de vinröda hörlurarna över mössan, under paraplyet, och sätta på den bästa spellistan. Behöver ta mig upp ur soffan nu, stänga av tvn. 
 
 

Kommentarer
Postat av: elin wahlberg

sv: tack snälla du! :)

2013-10-22 @ 12:11:12
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0