mitt älskade stockholm.

Är det inte sjukt det här? Jag ska lämna min kärleksstad, staden jag faktiskt spenderat nästan hela mitt vuxna liv i. Staden jag bott på fyra olika platser på två och ett halvt år i. På Telefonplan, i Finntorp, i Huddinge och nu på kära Lidingö. Staden jag hånglat i, misslyckats i, hittat jobb i, skrattat i, upptäckt, gråtit i, gått på äventyr, träffat underbara människor i, känt mig hel i, känt mig ensammast i, som jag längtat till, där jag haft mitt längsta förhållande, där jag blivit stor, där jag lärt mig betala elräkning och veckohandla i, där jag jobbat på Nöjespark i, där jag blivit sjuk och åkt till akuten i, där jag äntligen fått jobba på dagis i, där jag levt och älskat.
 
Nu ska det vara slut. Hejdå på ett tag. Helt plötsligt kommer jag bo 35 mil från Södermalm, Bondegatan och Nytorget. Bo långt ifrån att kunna gå ut en tisdag, långt ifrån Kåken, långt ifrån 30 olika SATS att gå på. Långt ifrån Julia och Fredrik plus alla andra jag älskar så mycket. 
 
För helt ärligt så går jag inte ut på tisdagar längre. Jag försöker jobba så mycket jag kan på mina älskade jobb men ändå täcker lönen bara hyran och SL-kortet, kanske en och annna sushimiddag och gymkortet också såklart. Helt plötsligt spenderar jag min lediga dag i soffan framför datorn och längtar efter honom, M, så mycket att livet känns pausat utan honom. Stockholm är inte lika vackert, lika roligt eller lika spännande. Vi har inte ens varit ihop i två månader om en tittar efter noga. Men i slutet på november flyttar jag ändå hem till honom, in i det som jag sen ska kalla vår lägenhet. Hur det känns? En blandning av panik/kaos/sorgsenhet och en smula LYCKA.  Jag testar. Ni som läst länge, alltså ja mina kompisar, ni vet ju att jag gör sånna här galna grejer och att det faktistk lyckas bli ganska så bäst. Vi får se. En månad på mig har jag kvar att älska med denna staden. Och älska dem jag kommer lämna bakom mig litegrann. Julia. Fredrik. Det går inte riktigt att ta i att inte kunna åka hem till dem och laga pannbiff och vara uppe till klockan ett och titta på gamla bilder, spela mobilspel och prova kläder en tisdagskväll.
 
 
 
 
 
 
En första sommar i denna stad. Bodde med Juls, badade i Trekanten så ofta som möjligt, fick en iPhone och stod i gräset och fotade min nya converse när jag väntade på bussen hos Patric.
 
 
 
 
 
 
 
En vinter och höst. Hängde med min morbror på Tullys, åkte med Patric till en kyrkorgård (körde bil!!!) på Allhelgona, jobbade på McDonalds och dagis i i början på hösten var det maskerad på Grönan.
 
 
 
 
 
 
En vår då jag i och för sig var i Asien två av månaderna. Men innan och efter sprang jag runt på söder i dessa vantar, jag åt pannkakor efter jobbet i Finntorp (jag och Patric bodde själva första gången) och ag hängde på Hötorget. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sommaren 2012 jobbades det på Twilfit 10 minuters cykelväg från Patrics föräldrar, softade sönder. Hängde med mina fina på Zinkensdamm när det var Pride och käkade sushi, mamma och pappa hälsade på och jag spelade fotboll utanför Huddinge. Klippte av håret som ni vet. 
 
 
 
 
 
 
Den där hösten 2012 vågade jag äntligen sätta mig i skolbänken sen studenten. Träffade några jävla awesome brudar och fokuserade ju noll procent på psykologi när en kunde göra flätor, prata himmel och jord och käka kebab med dessa. Dubbelregnbåge i Finntorp en dag när livet sög (läskigt hur många gånger jag stått vid den där busshållsplatsen). Annars megamycket plugg och mys. Spelade för jävla mycket Assains Creed. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vintern var så sjukt snöig. LEVDE i min gula dunjacka och det var snöstorm en dag när vi hade tenta och jag minns att det tog mig tre timmar att ta mig hem...... Plugget fortsatte, mössa inomhus var obligatoriskt, det blev jul och vi julpyntade i ettan. Var på amazing förlovningsmiddag med galenpanna, sjukt mycket vin och de allra bästa. Firade nyår i klänning från Budapest och gummistövlar. 
 
Okeeeeej detta blev seriöst det längsta inlägget i världshistorien och jag grinar. 2013 får ni veta snart eftersom det snart är decemer equals alla bloggare sammanfattar sitt år. Jag lyder under kategorin alla bloggar så så blir det. Sov gott nu. Tack älskade fina Stockholm. För alla erfarenheter, upptäckter och bus. En månad har vi på oss nu. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Mäh, ska ni flytta ihop? Jag dör av avundsjuka!!! Hur har ni lyckats hitta lägenhet? Jag och C har varit tillsammans i över två år, har i och för sig inte tagit tag i lägenhetssökandet på riktigt, men vi har aldrig stött på någon ens. Avissss

Svar: Michael har en lägenhet sen innan så det var ju sjukt nice :)
Julia

2013-10-24 @ 10:07:07
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0