lista ut det du.

Hur var din barndom?
Grejt faktiskt. Bodde i skogen, med världens största trädgård, schyssta föräldrar och en hyfsad bror (hehe). Skaffade Bullen när jag var tio, världens bästa hund. Kände mig utanför precis hela tiden men var väl ganska nöjd ändå. Lekte så sjukt sjukt mycket, win! 

Har du någonsin haft ett smeknamn?
Familjen har hur många som helst. Pappa säger lillråttan, nyponrosen eller lillgumman. Mamma säger Janabanan eller Beckabeckasin. Max säger bajspartikel. Mindre kul. Annars typ inget, blir ibland kallad Jullan eller juliedear. 

Vilka youtubeklipp visar du på fest?
Antingen vad som helst med New Girl eller Grey's, annars högt rankade filmkyssar eller dansa med Leroy. 

Vilket är ditt favoritmuseum?
Svårt! Tycker om Fotografiska i Stockholm eller Tekniska i Linköping (heter det så?). Gillar interaktivtet. Älskar Värmlands Museum dessutom!!! 

Vad tror du på?
Feminism, att en måste spotta över axeln om en svart katt går över vägen och att vi är födda för att leva. Tror på överlevnadsinstinkt. Och på engagemang. 

Vem är din favoritskådis?
Zooey Deschanel just nu. 

Vad har du blivit besatt av på senaste tiden?
Stuvat spenat, blogga och att vinna tävlingar på jobbet. Även besatt av hur vi ska klara så många stämplar som möjligt på Boda Borg på lördag!!!! 

Vad älskar du mest med ditt jobb?
Twilfit- sälja bra grejer till mysig rolig kund som blir överlycklig och passar bäst i allt. 
Dagis- gos med barnen och se dem klara något för första gången. 

Vad är det värsta?
Stress och press. Räkna fel. Tappa bort en unge.  

Vad är det bästa råd du fått och följt? 
Tror helt seriöst det är det lilla rådet att våga och testa trots att det är läskigt. Har gjort att jag upplevt så stört mycket bra och coola grejer. Att våga är svårt. 

Vad dras du till mest på loppisar?
Leksaker, glas och lampor tror jag. Älskar dock leksaker, kan gå och bara leta efter det. Nya samlingsobjektet ska bli små dinosaurier. 

Vad får dig att skratta?
Serier, härliga människor som bjuder på sig själva, min bror, youtubeklipp på djur och sånt. 

Vart är du nu? 
På tåget, stannar till i Degerfors nu. 

Vad är dina kvällsplaner?
Bli upphämtad på stationen och åka hem till M. Pussas, hångla, kramas osv tills vi bara vill berätta allt som hänt sen vi sågs sist och glo på varandra. Äta fil och müsli och prata helgplaner, lyssna på Ellie Goulding och somna bredvid varandra. 

Beskriv en perfekt glass?
Chocolate fudge brownie. Åååååh hundra år sedan. 

Vilket råd skulle du ge 14-åriga dig själv?
Det är okej att inte vara så cool, oroa dig inte. Våga säga nej när du inte vill, du får väl bli fjortisfull och spy när du är 17 istället för nu om du hellre har fredagsmys och tar fram dina my little ponies i smyg. Åk dessutom på det där konfalägret med Lizz! Du är cool. 

Vad oroar dig just nu? 
Gör jag rätt? Kommer jag bli lycklig? Kommer jag få jobb? Vill vi? 

Tror du det kan lösa sig?
Absolut!

Vad är kvar från din barndom i din lägenhet?
En byrå tror jag endast, plus lite bilder. 

Vad lämnar du kvar tills nästa flytt? 
Oj inte mycket. Äger inget själv än. Tar med mig mycket, som dock är lite. Äger bara en möbel och det är en fåtölj som jag älskar. 

Vem som du inte älskar har de vackraste ögonen?
Bambis brud Fili. 


Okej. Denna lista har jag tagit av Elsa, på ELLE ni vet (kan inte länka från telefonen). Jag har faktiskt dator med mig så kanske blir lite blogg i helgen!!! Wiho säger ni. 



Kommentarer
Postat av: Bästis

Haha, känns ändå tryggt att det värsta är att tappa bort en unge.! :*

2013-10-24 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0