anything could happen...

...sjunger Ellie Goulding för hundrade gången för mig från youtube.
 
Jag drömmer om att vakna av att solen lyser in på mig, flytta hans arm försiktigt från min varma hud och smyga ut från de ihopsnärjda lakanen. Svepa en handduk runt mig, strunta i skor och gå ner till stranden i sand som håller på att värmas upp. Komma fram till detta och slänga mig i. Simma tusen tag, dyka ner och plocka upp en snäcka, simma upp till ytan för luft och se honom längs strandkanten i morgonrufsigt hår och badbyxor, redo att dyka i till mig. 
 
Jag drömmer om att komma hem från skolan, med grupparbete i tankarna och med ett leende på läpparna för att jag gör något jag verkligen verkligen vill. Jag är påväg framåt och jag har kul. Låsa upp dörren, höra tassarna som slår mot golvet och sen när jag öppnar dörren och tar mig in så är hen där. Min egen hund. Min rufsiga, busiga, mjuka älskade vän till hund. Som kommer påminna om Bullen till cirka femhundra procent men ändå vara sin egna. Trycka sig in i min famn, försöka pussa så gott det går, låta svansen piska mina smalben av glädjen att just jag är där. Som skulle älska att vara ute i timmar med mig i skogen men också att ligga mellan mig och min bästa vän i sängen ungefär såhär. 
 
Jag drömmer om att dra ner dragkedjan i min gula jacka bara aningens för att det börjar bli lite för varmt. Vara påväg från ett tufft träningspass med lätt röda kinder från bastun och ömma ben. Svänga förbi Södermalmstorg, se den första buktetterna för säsongen ihopradade i vattenhinkar. Gå fram, få ett igenkännande leende av mannen som äger blomsterståndet. Böja mig ner och lukta, dra in en av vårens första dofter och sen välja färger. Helst flera olika. Få tulpanerna nogrannt inslagna i brunt papper och sen få dem överräckta till min famn. Bära hem dem i kylan som plötsligt inte är lika kall och ställa dem i en fin vas i lägenheten. Tänka att nu är det närmare. Nu är tulpanerna här.
 
 
Andra saker jag kan drömma om:
- Få bort denna ögonlapp även kallat vagel, kommer jag kunna jobba på dagis imorgon ens? Är det ögoninflammation mvh aldrig haft det.
- Få somna bredvid min mister
- Träffa min sister from another mister (***hehe tycker att jag är så rolig***)
- Att allt blir rättivst. att inga tioåriga flickor blir bortgifta, misshandlade och våldtagna längre för i helvete. 
- Om att det ska snöa någon gång i Stockholm också så jag med får bli bananaz lycklig och känna bästa doften av snö. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det första stycket lät ju så otroligt härligt, åh..

2013-10-20 @ 23:54:15
URL: http://sofiebacklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0