min tisdag

Idag hade jag med min kladdkaka, hallon&blåbär och grädde till dagis för att säga "hejdå nu flyttar jag" (yes denna blogg har endast ett ämne just nu och det är me leaving this city och allt med det). Kan hända att jag var den som åt mest av kladdkakan pga av det var så jäkla gott!! Hade också en perfekt dag i och med att jag bara gick mellan 8-13.15. Varför sprider vi inte ut alla jobb så att alla får jobba halvtid och vara glada hela tiden och minska arbetslösheten? Kanske för att vissa tycker det är okej med "jag vill ha mycket mer än du" och allt det där. Kanske för att inte alla trivs med att jobba halvdag som jag. I alla fall! (sidospår). Mitt i ett brottningsmatch/gosstund (svårt att avgöra vilket ibland) kom fina fina kollegorna in med choklad och saltade mandlar (hur visste de att det är mina nya favorit efter att Jonas bjöd på det igår??!) från Gateau och tackade för denna gång (har nu slutat där tre gånger och återvänt två, hehe). FINA! Blev dock tårögd vid de sista kramarna och när barnen kramar sådär barnhårt innan jag öppnade grinden och gick. Gick ovetandes om jag NÅGONSIN ser dem igen eller om de kommer bli brottslingar/politiker/författare/föräldrar/piloter osv. Det krävdes solglasögon för att dölja små små tårar i ögonvrån, tur ändå att solen lyste så att det såg vettigt ut. Var dock nästan värst när jag kom hem och skulle duscha, gled ur jeansen och hittade en teckning i bakfickan med det första självritade hjärtat jag fått av en treårig kille. ***Heartmelt***. Så himla himla glad att jag jobbat där. Även lite glad att jag missar minus 22 på gården, borttappade vantar och kolsvart efter klockan 14.20 (försöker trösta mig själv).
 
Sov gott vänner.
Ps. Gjorde situps idag. Första träningen på cirka tusen veckor känns det som. Status på urinvägsinfektion: oförändlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0