fly? Not fly? Fly? Not fly? Swim

Hur kan jag stå framför ett stup igen? Känns som om det inte alls var längesen jag hoppade över klyftan till ny terräng, mer handsvett, nervositet och pirr. Och ikväll blir sista gången Patric kryper ner bredvid mig i den här sängen, i den här lägenheten. Det gör mig alldeles matt och faktiskt ledsen. Innan Stockholm och jag lärde känna varandra var det här mitt vattenhål, min oas. Och jag har bott med Claes i den och jag har bott med Patric i den. Men nu ska jag och Claes spendera två veckor i den innan dens rätta ägare kommer tillbaka och vi åker ut. It sucks. Så mycket. Och nej, på en dag har läget inte ändrats så mycket. Var, hur, när är fortfarande stora frågor för min vår. Nu måste jag släcka i alla fall, i morgon släpar jag mig upp vid 6-snåret och åker till dagis och kör åtta timmar. Av någon outgrundlig anledning är jag nervös, kanske för att barnen inte ska känna igen mig eller så. Men jag behöver mina timmar för att kunna komma dit med extra energi så nu ska lampan släckas och sen är det bara att vänta på Patric och natten. (Kommer drömma om zombies som alltid nu, är typ van)


Kommentarer
Postat av: Maja

Lite sent nu men lycka till!

2013-01-11 @ 10:20:37
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0