om saknad och träning.

Söndag och klockan närmar sig fyra, även så min magvärk. Känns lite lättare idag dock, inbillar jag mig. Jag packar träningsväskan, han sin ikeakasse som i helgen använts som resväska. Vi går ner till banan, skrattar tillsammans och allt är som vanligt. Kommer ner, tittar på klockan och han behöver springa och lämna mig kvar. Vi kysser varandra. Jag känner hur kroppen vänds ut och in. Han håller sina händer runt mitt ansikte och säger att han älskar mig, pussar på mina kinder, sen ser han mina blanka ögon och de för jävliga tårarna som vill komma ut. Han säger att det är vi, att vi älskar varandra och sen springer han. Varenda jävla söndag.
Men idag drock jag upp jackluvan och gick till Sats, det var fullt av folk men körde 30 min kondition och lite styrka innan det var dags att stressa sig igenom en dusch eftersom stället stängde. Känner mig lite vilsen bland alla maskiner, minns knappt mina inställningar eller vikter och inbillar mig hur folks blickar dömer mig efter min osäkra  uppsyn. Men tre gånger har jag tagit mig till gymmet denna vecka och i morgon är det dansaerobics med Julie på stureplan! 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

<3 <3

2013-02-11 @ 10:02:10
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0