Sol i sinne, brun inne.

Jag köpte mitt gymkort på Sats i januari eller om det var början på februari. Började trevande gå på lite yoga och yogalates eftersom det är sånt jag kan. Sträckte ut, insåg att jag var stel, otränad och bar på extrakilon. Julia uppdaterade sitt kort så att hon kunde träna i hela Stockholm som jag och sen drog hon med mig på varenda danspass i stan! Vi provade hot mojo, yoga i 40 graders värme och höll på att dö på kuppen men efter lite iskall dusch kunde vi skratta åt händelsen. Jag har gått ner i vikt, under 70 som var mitt mål. Nu har jag dock åkt i två dagar här i Alperna och jäävlar vad otränad jag är! Låren krampar, vaderna värker och magen är stenhård hela tiden. Jag försöker att på ett sätt njuta av det, träningen det ger även om det mest blir slitsamt och gör att jag blir tröttare än alla de andra. Så nu ska det bli deff hemma. Jobba på bål och ben, stadga upp mig. Bygga muskler. Mycket lättare sagt än gjort. Tänker på hur vältränad jag var i Stöten, skidåkning ofta, flytta medbringare och promenera upp för helvetesbacken varje morgon (om man inte fick skjuts). Älskar när man får sån här pepp, när suget efter att träna finns. Och att leva såhär, bränna i backarna hela dagen och sen kunna äta gott utan skuld. Åh.

Solen har förövrigt lyst som tusan idag och snön har varit orörd på många ställen. Fick äntligen greppet om lössnöåkning även om det inte alls gick som på räls. Roligt i alla fall! Nu är vi ledbrutna med lyckliga. Tydligen ska det ösregna i morgon men det är långt kvar. Time to enjoy.


Kommentarer
Postat av: julie

fan vad du är awesome och jävlar vad vi ska kämpa tillsammans när du kommer hem! (jag har börjat med lchf igen, hatar det...) Nu ska jag på sh'bam :) puss

2013-04-10 @ 18:25:26
Postat av: Tildis

Du är ju så bra!! Kämpa på så kämpar jag på! Har en del mål jag med! Och mina lår var helt förstörda dem 3 första veckorna i Österrike. Även fast jag gick på spinning 4 ggr i veckan. Det är en helt annan muskelgrupp och träning, skidåkning. PUSS!<3

2013-04-10 @ 21:14:07
URL: http://erikssonmatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0