med eyeliner.

Det regnar på mitt mörka fönster, droppar in lite i springan som är öppen. Min ljusslinga från Thailands varmaste marknad lyser orange och gul i hörnet vid balkongdörren och det är skönt. Jag sitter i soffan med tolvcentimeters-klackar och med eyeliner för skojs skull. Det är kolsvart ute och klockan är sju, vill ju bara lägga mig ner och vakna upp i vinter. Höst. Alla pratar om de där färgerna men de syns ju aldrig, finns ett ljus. Förstår precis nu hur folk känner som bara stannar i sin lägenhet på den mörka halvan av året. Det skulle vara så lätt att hälla upp en chipspåse till Sara och mig och lägga mig tio som de andra kvällarna. Men nej för i helvete, nu ska jag pigga upp mig själv! Jag är inte sån, jag går utanför dörren, jag gör det. Se bara!


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så sinnessjukt bra och jag är så glad att jag har dig. Tack för ikväll <3

2012-09-30 @ 03:28:26
URL: http://slitet.blogg.se
Postat av: Julia L

Så fin och så saknad!!

2012-09-30 @ 17:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0