About water, again.

Jag är badsugen, minns när mamma tog med Max och mig till Filipstads badhus. Hade vi tur följde pappa med också, det innebar mer hopp och plask och lugnt i omklädningsrummet utan att mamma hade panik för ensamna Max hos killarna (helt serri har hon bett en kille ropa på Max där inne, muppigt). Det fanns två pooler, en barnpool som var grund och varm och faktiskt ganska stor. Sen den stora, inte ens 25 meter tror jag, eller kanske. Massa leksaker och vi trodde att det var det största badhuset någonsin. Efter någon timme fick vi clementin, fuktiga bullar och om vi hade tur - kalla pannakor med socker. Sen badades det på och som vi älskade det där. När russinhuden började ta form gick man in i bastun och åt apelsin som smakade som allra bäst på mellantrappsteget för det var det precis lagom varmt. 
 
Blev sugen på bad igen, att simma och leka och tävla. Men förkylningen hindrar mig så jag ska försöka svänga ihop en nyttig frukost med massa energi (läs socker) för att komma igång. Första muntliga redovisningen idag på uni, både spännanade och pirrigt! 
weheartit. 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, vad mysigt det lät! Värsta braiga barndomsminnet.

2012-09-27 @ 09:36:04
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Tildis

Du är så söt Julls. Du skriver så fint, följer dig på bloggen ska du veta. Saknar dig. Ska komma upp snart <3

2012-09-27 @ 21:56:54
URL: http://Erikssonmatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0