flumblumsumtum

Alltså timjanstekt kyckling, wokade paprikor, grillad halloumi och färska champinjoner - fy fan va gott! Och det sjuka i det hela är att det är jag som är mästerkocken, igen. Igår svängde jag liksom ihop lite färsk pasta, kabanosskorv, soltorkade tomater och sånt där asgott plockmatigt. Just mat är en belöningsform och tillflyktsort för mig, såsom ensamheten. Den här veckan har bara varit så utmattande med besked om att bästa morbror ligger sjuk i Ghana. Det har påverkat hela mig och barnen känner av att jag inte riktigt är där till hundra procent och börjar därför testa mina gränser. Så det har varit tufft och sömnen har varit ovärderlig. I tisdag åkte jag dock hem till Julie och Fred och firade Fredrik som fyllde 21 med monopolspel och marängtårta! Det var supermysigt och ett skönt avbrott ifrån mina ensamma kvällar nu när Patz jobbar femkamp. Och igår stängde jag in mig i tvättstugan i tre timmar och lyssnade på uptempo-låtar och sniffade sköljmedel. Och idag sprang jag (alltså jävlar) 3,5 kilometer och nu ska jag alltså äta den där underbara måltiden och titta på Mirror Mirror. Imorgon är det fredag, jag öppnar och slutar 15.15 och sen kommer mami och vi ska ha en stockholms-mys-helg! Så det finns hopp för veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0