om att prestera på första dejten.

Imorgon gör jag första dagen på ett nytt jobb igen, tvåveckorssemestern är slut. Känns som om detta börjar bli ganska vanligt, att göra en första dag på ett jobb, eller är det bara jag som inbillar mig? Är det så för alla i den här åldern eller har jag bara väldigt kort tid vid alla jobb, vad beror det på? Vikariat, att jag suger eller något annat? Jag är i varje fall rätt trött på ny kunskap, på att vara hypernervös och på att överleva på ett jobb. Jag borde seriöst gå i terapi för min låga arbetsmoral och pengatörst. Men på ett sätt kan jag faktiskt avslöja att den här gången känns det inte lika hemskt, självklart hypernervös, pluggandes, oroandes inför morgondagen men jag har i alla fall inte gråtit än! Och jag ska ta mig tusan gå dit imorgon och prestera okej och försöka att vara nöjd med det. Sen ska jag spendera de där 800 spännen jag tjänar imorgon så fort de kommer in på kontot. Och jag ska göra en kungligt god matlåda att äta på rasten, och gå upp tidigt och yoga och äta frukost i lugn och ro. Och jag ska somna bredvid favvokillen och ha sovmorgon dagen därpå. Jag försöker bara att tänka vad det värsta som kan hända är. Att få sparken? Tyvärr inte. Att en kund eller kollega blir arg för att jag gör fel? Betydligt mer. Jag gillar faktiskt det här jobbet, det har varit mysigt att hjälpa kunderna och att faktiskt ha ett jobb där det inte är hundraprocentigt hektiskt hela tiden. Så jag ska göra bra i från mig. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, hoppas att det går bra för dig. Fast det gör det ju säkert :)

2012-07-01 @ 21:52:25
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0