sibirisk vinter på insidan.

Idag klev jag upp tio i sex, ja det är sant. Mörkare än mörkast och totalt iskallt, tur att det är golvvärme i badrummet så att man kan stå längre och borsta tänderna. I alla fall, när jag sen klev på pendeltåget snappade jag åt mig en Metro för ovanlighetens skull. På sida två hittade jag den här artikeln som fick mig att bli alldeles kall inombords och faktiskt ledsen. Den handlar om att Svergiedemokraterna nu har växt sig ännu större trots att de varit inblandad i krogbråk, missbruk och blivit anklagade för misshandel av en busschaufför(som bett om att få se biljett). Anhängare fortsätter strömma till och det skrämmer mig. När blev vi så rädda för allt annorlunda? När blev förändring bara något farligt? åh vad läskigt. Jag tycker att alla i nästa val (de som inte samtycker med att burka på offentlig plats borde ge 1 års fängelse eller att Brå(brottsförebyggande rådet) borde redovisa vart ifrån brottmisstänktas mor- och farföräldrar kommer ifrån alltså) enas för att rösta ur dem ur riksdagen, de har inget där att göra tycker jag. Och jag vet inte om jag borde skriva om det här, men vart annars? Någon måste ju börja och jag är väl den naivaste att kliva fram och spela modig.

Kommentarer
Postat av: sophia

bra ändå, att du skriver om det, att man vet att det finns fler som tänker, fler som bryr sig. de tog upp det på vår föreläsning idag, och alla skrattade. visst, det känns skrattretande att de kan vara så korkade, men samtidigt är det mest av allt skrämmande eftersom det är så vansinnigt kränkande och att så många går med på det. ibland hatar man bara världen, hur underbar den än kan vara.

2011-10-25 @ 18:56:10
URL: http://enmansteater.blogg.se/
Postat av: sara

du är så klok min vän.

2011-10-25 @ 22:14:42
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag blir så glad, men samtidigt inte förvånad att du skriver det här. För du är så varm och godhjärtad. Men mest blir jag glad för att jag tycker exakt samma sak, nu tar vi bort dom här idioterna en gång för alla!!

2011-10-25 @ 22:46:02
URL: http://amatorfoton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0