om hur det känns.

Livet är ju så himla knäppt just nu. Den 25 den här månaden fick jag cirka tvåtusen för alla mina prestationer, provjobbningar och sånt där. Det är ingenting i princip och samtidigt supermycket för en månad med onepiecehängande och småångest över arbetslöshet. Nu jobbar jag på tre jobb, det gör lite ont i märgen, i tinningarna och mest i magen. I helgen har jag varit i Linköping och firat min fina mormor, träffat min familj. Hade tänkt stanna tills tisdag men längtade så fruktansvärt efter Patric så mitt i stormen hoppade jag på ett tåg och åkte hem till honom. Jag hoppas också att jag blir inringd de här dagarna, det var lite det som var planen. Inatt låg vi så tätt det bara gick tror jag, andades i nacken, tryckte hårt med armarna om varandra. Två nätter var vi från varandra. Nu har jag städat vårt rum litegrann, lagt en ny teddyfilt av mormor på sängen och tänker att det är dags att utnyttja simhallskortet. Åka ner och svälja klor, känna mjölksyra i axlarna och basta tills jag bli varm igen. Livet är så himla knäppt just nu och jag längtar tills vi åker, samtidigt som jag aldrig riktigt glömmer att jag har det himla bra precis just nu.

Kommentarer
Postat av: victoria

det vore ju om någon kom och knackade på dörren och gav oss arbetssökande världens roligaste jobb med bra lön! jag drömmer lite....

2011-11-28 @ 16:28:19
URL: http://trumvirvel.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ge inte upp Julia!! Jag var arbetslös i 5 månader då jag flyttade hit, hyrde ett unket rum hos en gammal tant och kände ingen förutom min syster som var väldigt upptagen med sitt nya chefsjobb och liv. De var sjukt ensamt och deprimerande att söka jobb dag in och dag ut utan någon som helst respons(man blir fan galen!!). Man hamnar i världens gråaste och tristaste bubbla och känner sig så sjukt kass, fast man egentligen är raka motsattsen.



Sen fick jag ett tips att maila alla förskolor jag ville jobba på, så samma dag mailade jag 36 förskolor och nu har jag varit vikarie på världens bästa förskola i två år snart. Så det är mitt tips, maila alla förskolor (eller andra platser du vill jobba på såklart) och säg Hej de här är jag och jag vill gärna vara vikarie hos er.



Ge inte upp tjejen!!

2011-11-28 @ 19:45:01
URL: http://amatorfoton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0