mitt 2010, november-december.

november
De dagarna jag var ledig i Göteborg gjorde jag pannkakor (hela tiden!), tittade på community och köpte en grön klocka. Letade efter kor också tydligen. Jakten fortsätter, någon gång så.
Svart, vitt och allt däremellan kom och jag lyssnade sönder om nätterna.
vi bodde ihop i tre månader och lärde oss faktiskt att tycka om varandra, tufs och jag!
Åkte med mamma och pappa till stockholm. Letade efter cupcake sthlm i den första snöstormen och hittade äntligen dit! Hängde i Claes lägenhet (där jag bor nu) och var superförkyld (som nu).
Fick jobbet i Stöten och fick reda på att jag skulle bo med världens bästa Matilda Eriksson.
Jag såg Harry Potter med sara och julia när jag var hemma, åh!
Käkade en "hej jag flyttar hem nu" lunch med Sara på Vero efter att jag med vemod lämnat min andrafamilj i Göteborg för sista gången.
Jag, sara och julia gick på daniel adams-ray på tempel. En kväll som blev så himla himla fel för oss alla. Som slutade i tårar för mig i kön för att hämta ut min jacka sist av alla klockan fyra. Och sen vandra hem i tunna strumpbyxor. Dagen efter satt vi på janssons café och bara tittade på varandra, förstod. dom är så bra.
Pluggade körkortsteori som tusan.
Saras mamma gick bort och världen bara föll föll föll.

december
grey's säsong sju rullade fortfarande.
sara och jag åkte ut till en arnön en iskall dag och gick på isen och snurrade runt med bilen!
Mamma och jag testade zumba vilket var askul, åh träna..
Jag tog körkort faktiskt!!!!
Sara hade avskedsmiddag för mig och hon, jag, julia, fredrik och david spelade spel och åt svingod mat på cafét.
Jag körde ut till julia och hängde där hela dagen. På kvällen kom sara och vi låg i soffan alla tre och spelade mobilspel som alltid. Sa hejdå på kvällen, för fem månader fram typ. Det gjorde ont.
Kom hem och fick champagne för körkortet!
Var livrädd och sen åkte jag, grät som tusan.
Flyttade in i 6554 med världens bästa roomies <3
Internet funkade inte, jag frös ihjäl på branten med matilda första veckan, vi lagade mat, jag längtade till jul, vi hade lördagsmys med fångarna på fortet, började gå på måndagsklubb och spenderade pengar på cider (innan vi insåg att det var för dyrt och började dricka öl istället).

Mitt 2010 alltså. Som de skulle hända så sjukt mycket på, och det gjorde det verkligen! Gick ur skolan, flyttade till Göteborg och till Stöten. Blev lite vuxen, blev mycket barn. Fick sjukt mycket nya vänner som alltid alltid kommer ligga nära hjärtat, tog körkort, bevittnade mycket hemskt, var med om så jävla mycket fint. Badade, festade, åkte skidor, reste, hånglade, lyssnade på mycket musik och var sådär allmänt jätteförvirrad över framtiden rätt ofta. Men det var ett bra år.
Nu, 2011, maj, ska jag bota en förkylning med godis och sara!

Kommentarer
Postat av: Matildis!

DU är för bra Julls! Saknar dig som attans<3

2011-05-04 @ 21:43:13
URL: http://erikssonlinneamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0