ena örat står ju upp och jag köpte två cornflakespaket för jag kunde inte välja.

Här om dagen träffade jag Maria, en nyfunnen vän, utanför tunnelbanan här vid telefonplan. Vi skulle ses för lite guidning och allmänt hundgosande och fikande och så vidare. Det var hur fint som helst och vi köpte enorma räksmörgåsar, drack smoothies och pratade om livet i alla sina former. Sen träffade jag ju självklart Polly, sicken pudding alltså!
Åh jag vill ha en hund nu.

För övrigt åkte jag och storhandlade idag. Ringde mamma för jag har ju fortfarande ingen aning om vilka ingredienser det är även i de lättaste maträtterna och matpriser är bara siffror utan betydelse framför mig. Hon guidar lite, skönt. Kånkade ut tre påsar från Willys och undrade lite när det egentligen hände, att jag typ blev vuxen. På riktigt flyttade hemifrån, till nya städer, till lägenheter, fick jobb, brydde mig om hyran och elräkningen, lagade matlådor, hittade nya stammisställen att dricka öl på i en stad jag alltid velat bo i, fick semesterersättning och skatteåterbäring, blev stor liksom. När? Ibland känns det i alla fall så himla coolt och i bland bara så superensamt och sorgligt att inte bo hemma längre, att inte räknas riktigt.
tre matlådor plus middag blev det i alla fall så jag är nöjd och mätt! Nu ska jag powernappa lite tills patric kommer hem. Idag har varit fin och i morgon blir säkert i samma klass :)

Kommentarer
Postat av: Maria & Polly Jean

Finaste Julia, vi känner oss hedrade och smickrade att få utrymme i din härliga blogg. Kom snart hit igen och mys med oss, vi tycker så mycket om dig..!



Stor kram och innerligt bullegos från oss!



2011-06-17 @ 06:58:40
Postat av: Maja

Alltså, åh. Vill man bli sådär vuxen? Och flytta hemifrån och handla annan mjölk än den man är van vid, bry sig om hyran när man aldrig riktigt brytt sig om pengar förut och inte riktigt räknas på samma sätt som förut?

Läskigt ju...

2011-06-17 @ 09:32:30
URL: http://mla-photography.blogspot.com
Postat av: Anonym

på söndag ska jag köpa utemöbler så att vi kan äta frukost i solen, och lunch, och andra lunch, och middag, och det där man dricker ibland på kvällarna efter middagen. då är det kanske inte sol, men jag tror ändå att det kommer vara jävligt ljust <3

2011-06-17 @ 18:48:30
Postat av: Eija

Du är så gullig Julia, med dina funderingar och upptäckter om livet - i livet!

Jag förstår varför min dotter Matilda tycker så mycket om dig!

Kram! // Matildas mamma

2011-06-17 @ 20:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0