we don't waste no precious time

Igår gick jag upp och tog tunnelbanan tre stationer till Hornstull. Det var superhett ute men nästan ingen sol tyvärr. Mötte i alla fall upp fina Sanna i blåvitrandig jättefin klänning. Vi dirigerade om våra planer och gick till café String på Bondegatan. Jag drack jordgubbssmoothie och hon coca cola på flaska. Så satt vi där, sörplandes på våra sugrör och pratade på i någon timme och bara stekte.
Sen drog vi oss till Långholmen. Solade en stund, blötte fötterna och längtade efter att simma ut till en partybåt. Jag passade på att somna till en halvtimme ungefär, sånt som man får göra när hela kroppen är totalt slut tycker jag. Efter en stund blev det dock så himla mycket moln så vi gav upp och skiljdes åt när Patric kom och mötte upp mig.

Vi åkte i alla fall hem till honom. Sen tog vi brädorna och jag sparkade lite försiktigt för att få fart men tusan så jobbigt det är, särskilt nu. Jag längtar i alla fall efter friska tider, då ska jag bara börja äta nyttigt och träna tillbaks mina muskler. Longing. Vi åkte i alla fall och badade och när vi kom hem åt vi hemmagjorda hamburgare med hans familj. Sen satt vi på verandan hela kvällen med tända ljus och bara snackade. Hur soft som helst. Jag somnade på kanske tre minuter efter två mysiga alvedon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0