nu hoppas vi

Idag funkar visst min blogg. Fast det kanske inte går att publicera, vi får väl se.
Jag saknar att skriva litegrann. Men oftast hinner jag inte tänka på det, jag gör så mycket annat. Just nu till exempel pågår ju Handbolls...något (vm/em/os) och vi har folk hos oss varje kväll nästan. Jag sitter på golvet, spelar mobilspel eller gör matlåda samtidigt. Och sen väntar jag på att få spela plump eller sjuan efteråt. Jag förlorar på allt men det är okej.
Annars är det värsta här uppe att ha kvällsåk. Sist fick jag hjärnskakning och gjorde bort mig ordentligt. Men det är okej ändå. Jag har fina vänner här uppe. Vänner som känner att man måste göra saker. Som chokladbollar mitt i natten när man ska upp klockan sju på morgonen efter. Eller åka och bada och ha vem-simmar-längst-under-vattnet-tävlingar. Eller att väckas kvart i sju en ledig dag och åka till Lima för att hämta ut ett par skor.
Det har gjort lite ont. Jag har längtat hem, saknat mina vänner något helt outstanding och kanske trott att jag ska ge upp.
Men vet ni?
Det är 95 dagar kvar idag, tre månader och fem dagar. Det är ganska lite. Jag lär inte vara så mycket rikare i pengaväg när jag kommer hem. Men ganska rejält mycket rikare på andra håll. Som vetskapen att jag gillar dressing på salladen, som vetskapen att jag klarar det mesta med lite hjälp av folk jag gillar. Och vetskapen om att alla andra är ett telefonsamtal bort, eller en bussresa.
Det här ska nog fortsätta gå bra.
Jag tror på det ikväll i alla fall.
Kärlek, typ.

Kommentarer
Postat av: sara

åh vad skönt att du bloggar! och skönt att det går bra. och att det bara är 95 dagar kvar. skönt liksom bara. du är skön! puss :*

2011-01-20 @ 20:19:44
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: julia

benen i min kropp blir liksom lite wiho, typ. jaja, jg saknar dig, men vet att du har det bra och att jag inte tänker lämna din sida en enda sekund när du komer hem, typ som en fästing. usch vad äckligt, jaja, puss!!

2011-01-22 @ 14:30:55
URL: http://juliasvardag.blogg.se/
Postat av: Flis

Å och jag har inte kollat din blogg på länge, men just idag tänkte jag att jag skulle kolla ändå, även om jag visste att det inte skulle finns något nytt. Men så fanns det det! Och då blev jag glad!

2011-01-22 @ 18:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0