sthlm by monday, tuesday

Mamma tog ledigt måndag-söndag och vi åkte upp med pappa till Stockholm då för att det mest är mysigt.
kändes som ganska tidigt på morgonen och min förkylning var inte great.
men det var himlans mysigt i bilen! Lyssnade på morgonpasset hela vägen upp och skrattade för mig själv i baksätet medan mamma packade upp "ta med frukosten".
Pappa släppte av oss här och solen sken och man behövde inga vantar!
<3
Gick in i söderhallarna och luktade lite på allt gott. Gick sådär för min nos var alldeles igentäppt.
Sen gick vi runt på söder tills våra hjärnor var alldeles snurriga och vi gick fel i varenda korsning. Hittade i alla fall till fina Cajsa Varg där vi köpte oss en varsin indisk pirog.
Sen gick vi till juicebaren (vi gick bara till mataffärer och liknande ja) och jag köpte citron och ingefära för att jag trodde på husmorsknep vad gällde min förkylning. Mamma trodde inte på det och köpte mig istället en nypressad juice för att hon trodde på blodsockerhöjning. julia-mamma 0-1.
Lite trötta. Planterade oss på Blå Lotus i ett alldeles rött rum med häftiga soffor. Jag drack hemgjord chailatte!
Gick in på mammas favorit Gudrun Sjödén men jag vilade lite på en pall istället. Tills jag hittade världens finaste sjal. Men den ligger kvar för den kostade sjuhundrakronor. (och ja, jag ser så sjuk ut).
Sen gick vi upp till Hötorgshallen och åt kebab och provsmakade ingefärsgodis (superstark!). Men den här bilden är ju finare än allt det.
På kvällen gick jag, mami, papi och Claes ut och käkade megahamburgare på Bröderna Olsson. Himla häftigt ställe! De har vitlök som tema och det märks, hehe. Men himla fin inredning!
Nästa dag tog mamma och jag sovmorgon i Claes lägenhet och försökte få ovädret utanför fönstret att försvinna. När det inte hjälpte åt vi frukost och tog oss sedan in mot stan igen.
Hela målet med den dagen var att ta oss till Cupcake Sthlm. Det var lite lättare sagt än gjort. Med snöblandat regn ösandes ner från himlen och med min förkylning hotandes att skapa feber i min kropp - blev vi väldigt glada när vi kom fram. Jag satt med händerna på elementet i tio minuter och sen åt jag tre mini cupcakes. Himla fint.
Vid 18snåret åkte vi hemmåt. Landade hemma runt elva, helt galet väder var det ut och jag frös som en galning i baksätet tills jag tog upp sovsäcken och kröp in i den. Fin miniweekend.

Kommentarer
Postat av: Jacob

Mina hemtrakter nu ju :) kan tala om att det luktar gott inne i söderhallarna :) om du nu inte kände det pga förkylningen.

2010-11-10 @ 12:09:42
Postat av: julia

men just det! men hur kan du bo på söder, måste vara svindyrt? :O Men mitt drömställe alltid. åh.

2010-11-10 @ 13:33:37
URL: http://julviva.blogg.se/
Postat av: saris

det där såg himlans fint ut min vän :)

2010-11-10 @ 14:02:16
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Jacob

Jo men jag hade tur när jag lyckades hitta en lägenhet att hyra :) dock måste jag flytta vid nyår :/ vet inte hur jag ska kunna lösa det, men vi får se jag lär väl hitta nått tillslut.

2010-11-12 @ 08:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0