om vintern som ett munsår eller som ett gömställe.

Vintern kan kännas lite såhär tycker jag:
huden blir torr och fnasig, man blir blek, får munsår, man känner sig trött hela tiden, skorna läcker in hur många gånger man än impregnerar dom, fingrarna är konstant iskalla, mörker, kollektivtrafiken funkar aldrig osv osv

Men den kan också kännas såhär:
man får åka skidor, sova längre, äta mer (eftersom man förbränner mer i kylan), fira jul, a hänga framför tv:n länge, det snöar, julpynta, göra snölyktor, sen känns det som om stjärnorna lyser starkare på vintern, bo i korridor i stöten med massa sköna människor. Okej, måste släppa nyheten (gjorde det i förra meningen men ändå). Har nämligen fått reda på att jag ska bo i studentkorridor och dela rum med en sköning som heter Matilda (nyfikna jag kollade upp mail, telefonnummer och facebook på tio min...). Känns lite mindre skrämmande nu.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, härligt Julia! Vi kommer nog trivas tillsammans! Hehe

2010-11-10 @ 21:11:45
URL: http://erikssonlinneamatilda.blogg.se/
Postat av: ida

Så.Himla.Sant. Det om vintern alltså. Och fy fan vad nice att det börjar peppas inför din härliga vinter fina du :)

2010-11-11 @ 12:14:43
URL: http://trasmatta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0