try, try, try

Jag älskar när man gör något man inte trodde man skulle göra.
Igår hoppade jag på cykeln vars enda fungerande växel är trean. Jag cyklade i motvind och kalla snöflingor med indianstövlar på fötterna mot SATS. Där bytte jag snabbt om och gick in på ett tufft konditionspass. 55 minuter senare kom jag ut, med skakande ben och med svett rinnande längs armarna. En snabb titt i spegeln och jag insåg att min hudfärg ändrats några grader där inne. Gick in i duschen, vred på kallt och stod där och drack mig otörstig. Det är något med det som gör att jag vill göra det lite avskilt, som att det inte är en sån vanlig idé förutom i filmer. Sedan, landa i bastun och dö litegrann innan man cyklar hem i iskylan, men som ändå inte riktigt sträcker sig in i märgen som förut.
Det är att göra något man inte trodde man orkade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0