en halv gul sol.

en halv gul sol. 700 sidor. utläst på tre dagar.
Jag älskar att läsa, romaner, långa, händelserika romaner.
Den här handlar om Nigeria på 60-talet. Eller rättare sagt Biafra som växte fram då. Det handlar om kriget som ingen brydde sig om, om svälten som dödade mer än en miljon människor. Man får följa tre personer, tre personer jag skulle vilja lära känna, personer som mer än gärna skulle få lära mig prata igbo.
Boken gör ont i hjärtat och gör en ibland så varse om skillnaderna på Sverige och Afrika i sig. Det är magiskt att bli så fast i en bok. Här hemma fastnar jag bara i datorn och tar mig aldrig tid att läsa. Det är väldigt synd. Ska läsa hela sommaren när jag är på Arnön istället. Böcker som denna.
Författaren ser för övrigt ut såhär. Jag blir galen på hur snygg hon är. Och på att jag var övertygad om att det var en man som var författaren..

Kommentarer
Postat av: Idan

Dagens vackraste boktips! Tack julian <3

2010-06-04 @ 12:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0