welcome to the magical world of movies

Film kan ju vara något av det bästa i livet tror jag. Nu minns jag inte vem, men en av de filosofisnubbarna jag läser om, han sa som så att "vi kan bara undslippa lidandet när vi betraktar konsten". Well dude, jag är redo att hålla med. När man sitter och ser en film som man bara vill hoppa in i, då glömmer man, jag, allt det andra som egentligen bekymrar en. Nu har jag haft turen att två dagar vilja lämna mitt nuvarande liv och bara smälta in i en magisk skog och på en plåtbåt. Helt olika världar, men åh så lockande. Världen känns allt lite värdelösare efter att en bra film tagit slut. Men andra fina saker är det här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi kan åka var du vill, jag vill bara va bredvid.

och det där var ett klokt citat.

2010-01-05 @ 21:56:16
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0