Vi går ut och går

Bullen och jag går ut och går
Det är alldeles kallt ute och jag har mössa och vantar
Bullen har sitt fodrade halsband

Jag kan inte hjälpa att jag pratar lite med honom
Berättar att jag pratade med mormor i morse
Och hon berättade vad Ebba och Tuva hade för sig
Vid ord som mormor och flickorna vänder han huvudet mot mig och höjer på öronen

Vi tittar båda två på allt det vita
Snön och isen och himlen, de är grå och vita idag
Det är vackert

En gång blir jag så arg på Bullen att jag vill knyta fast kopplet i en lyktstolpe och lämna honom
Men jag gör inte det
För när jag frågar hur mycket min han är med min ljusaste röst
Då viftar han på svansen och försöker leka med en snöboll

När vi kommer in springer han och hämtar bläckis som är det roligaste gosedjuret just nu
Vi leker litegrann innan han får sätta sig i kökssoffan och titta på när jag kokar choklad
Jag tar fram datorn
Han lägger sina dreggliga kinder mot min axel
Och det känns helt okej
För han är bäst.



Kommentarer
Postat av: k

åh vad jag lyssnade sönder den här låten för typ ett år sedan. helt underbar

2010-01-14 @ 20:20:39
URL: http://karinblomgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0