make it tuesday

Sitter och snackar med Helena över msn. Äntligen är den här stressiga (fast nu blev den ju inte så stressig) måndagen över. Jag överlevde Tingvalla, om än inte så lätt. Skrev ut alla affischer, inställd naturkunskap. Stressade in till stan för att träffa Hanna, cyklade hem i fyrtiofem minuter, åkte sen in på körlektion. På väg hem från den svängde jag in på min numera favoritgata för att leta mig fram till lufttrumman.
världens finaste ord. Världens härligaste känsla. Bara stod där och andades och vad glad att jag levde, hur tufft det än är ibland. Varm luft blåste i mitt ansikte och i håret och allt luktade nytvättat.
Bullen rev nyss på min dörr, ville komma in. Jag öppnar och ser att han har bläckis i munnen, det är hans gosedjur. Han tar med det överallt när han ska sova. För det mesta sover han hos mig, det är wonderful.
Åh, jag ljög lite. Ledarskapen var hemsk och jag vill inte alls gå dit något mer. Sara och jag missade uno-kvällen också, men så kan det gå ibland.
Nu ska denna måndag ta slut och övergå i tisdag tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0