when april arrives

jag längtar till sommaren
eller egentligen inte
till våren
till då när man har skinnjackan på sig, men måste ta av den när solen ligger på
om kvällarna sitter man på bryggor och tillåter sig att tänka
det är lite kallt, men man kan inte låta bli att ha tunna byxor och stora skjortor
blommiga shorts från h&m och urtvättade tröjor kommer vara det enda vi kan andas i
jag kommer inte vara kär
bara i mig själv
vänner med privilegier är nog ett sätt att lura hjärtat
och huvudet
men ibland känns det som det lättaste
när man inte vill
när det inte är värt det
några av oss kommer spela gitarr
kanske rent av munspel
för munspel är ganska så romantiskt en vårkväll
vi har filtar
vi sjunger och nynnar
ibland är vi tysta
och dricker djupa klunkar
någon gång träffar vi människor som gör att vi inte kan skilja på rätt och fel
och trots att det är ganska kallt
så fryser inte pojkar alls
de lånar ut jackor
och flickor värmer sig
men inte vi
vi har egna tröjor
lager på lager
värmer varandra
jag tror att jag klarar mig ändå
det kanske jag inte gör
när våren kommer
tillslut
då blir det i alla fall sådär
det säger alla
och jag tror på det
och försöker överleva resten av de mörka månaderna

Kommentarer
Postat av: Anonym

så vackert. om det hade funnits ett hjärta som jag kunde trycka på nu så hade jag gjort det.

2010-01-21 @ 11:13:18
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Pillena

Jag kan spela gitarr så nynnar du<3

2010-01-21 @ 20:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0